نوبت دهی 02167395080
ویژه خیرین و اهداکنندگان
متن مورد نظر خود را جستجو کنید
مدیریت پرستاری بیمارستان بهارلو
مدیریت پرستاری بیمارستان بهارلو
معرفی

مریم رضایی - مدیر خدمات پرستاری بیمارستان
 
فارغ التحصیل رشته پرستاری از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی 
 
کارشناس ارشد رشته آموزش پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی 
 
شروع بکار در بیمارستان بهارلو از بهمن ماه سال 1376
 
 
اطلاعات تماس
 
شماره تماس: 11-55658500
 
داخلی: 301

ماموریت

دفتر پرستاری مرکز آموزشی درمانی بهارلو مسئولیت کلیه خدمات پرستاری مرکز را عهده دار می باشد.
 
دفتر پرستاری مرکز بعنوان سیستم عالی هدایت و نظارت بر فرایندهای پرستاری بابهره گیری ازسوپروایزرهای مجرب و کارآزموده خود در چند حیطه فعالیت دارد که به اختصار به آنها اشاره می شود :
 
   
 
برنامه ریزی مدون برای رسیدن به وضعیت مطلوب از طریق  تعیین برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت
تدوین کتابچه راهنمای شغلی کارکنان جدیدالورود شامل مقررات و ضوابط کار، وظایف و مسئولیت ها با مشارکت سوپروایزر آموزش و سرپرستاران و رابط های آموزشی
پیش بینی و برآورد نیروی انسانی، تجهیزات و امکانات مورد نیازبخشها، بررسی مشکلات و محدودیتهای انجام تصمیم گیری بر اساس فرایند مشکل گشائی و حل مسئله
توزیع و جابه جایی پرسنل پرستاری بر مبنای نیاز سنجی بعمل آمده دربخشها وسوابق و توانمندی کادر پرستاری
مشارکت فعال در کمیته های مرکز(مورتالیتی،انتقال خون،بحران،...)
کنترل برنامه ماهانه بخش ها بر اساس اصول برنامه نویسی ابلاغی از مدیریت پرستاری دانشگاه
نظارت برحضور و غیاب پرسنل، جابجایی، مرخصی استعلاجی و استحقاقی کادر پرستاری
برنامه ریزی جهت حضورپرسنل پرستاری در وضعیت های اضطراری و حوادث غیرمترقبه (لیست اعضای کمیته غیرمترقبه به همراه آدرس و شماره تماس)
برنامه ریزی مدون جهت تامین نیازهای آموزشی کارکنان با مشارکت سوپروایزر آموزشی و سرپرستاران
برگزاری دوره های آموزشی  وانجام ارزشیابی از آموزشهای ارائه شده به کارکنان
برنامه ریزی مدون جهت تامین نیازهای آموزشی بیماران با مشارکت سوپروایزر آموزش سلامت و سرپرستاران
مشارکت فعال در کمیته ها، گردهمایی ها و سمینارها و جلسات مختلف و ایجاد زمینه مناسب جهت تحقق اهداف بیمارستان
تدوین برنامه زمانبندی مدون برای کنترل و نظارت واحدهای تحت سرپرستی
بازدید مستمر از واحدها طبق برنامه ریزی مدون به منظور حصول اطمینان از حسن ارائه خدمات در شیفت های مختلف
تشکیل جلسات منظم باسرپرستاران و سوپروایزرها و کادر پرستاری به منظور بررسی عملکرد و جلب مشارکت آنان در حل مسائل و مشکلات با هدف ارتقا سطح خدمات پرستاری مرکز
مصاحبه و جذب و توزیع نیرو ها در رده های مختلف پرستاری بنا بر نیاز بخشها
نظارت بر راند سوپروایزر شامل ثبت مشاهدات وی بر اساس برنامه راند به تفکیک بخش ها و با تاریخ و زمان  در دفتر گزارشات و تکمیل چک لیستها ی تدوین شده
ارزیابی کیفیت خدمات ارائه شده با چک لیست های موجود در دفتر پرستاری توسط سوپروایزران و بررسی مقایسه ای از طریق نمودار
ارزشیابی برنامه های اجراء شده و تدوین  برنامه اصلاحی با مشارکت سوپروایزران و سرپرستاران0
ارائه گزارش و پایش ارزیابی اولیه و ثبت صحیح اقدامات پرستاری بخش های بالینی هر سه ماه توسط سرپرستاران و سوپروایزران
ارزشیابی عملکرد پرسنل پرستاری با مشارکت سوپروایزران و سرپرستاران به صورت ماهانه و تعیین ضریب کیفی عملکرد پرسنل
برقراری ارتباط مناسب با همکاران و کارکنان تحت سرپرستی از طریق ملاقات حضوری جهت حل مشکلات آنها
پاسخ دهی به موقع به مکاتبات اداری با رعایت اصول صحیح نگارش و مکاتبات اداری
تهیه آمار و گزارشهای بالینی و گزارش به موقع و صحیح مسائل و رویدادهای مهم پیش آمده در بیمارستان به مافوق و مسئولین
ایفای نقش مدیر کشیک توسط سوپروایزران
تدوین و بازنگری خط مشی ها ،دستورالعملها و روشهای اجرایی در حیطه پرستاری
هماهنگی جهت ارجاع و اعزام بیماران برای دریافت خدمات تشخیصی درمانی در خارج بیمارستان
ایجاد هماهنگی بین بخشی برای دریافت بهتر خدمات بالینی و پاراکلینیکی جهت بیماران توسط سوپروایزر
شرکت در جلسات خارج از بیمارستان در سطح دانشگاه یا سایر دانشگاهها توسط مدیر پرستاری و سوپروایزران
مدیریت اجرای استانداردهای اعتباربخشی در کلیه واحدهای درمانی
پایش اجرای استانداردهای اعتباربخشی در بخشهای درمانی
تدوین برنامه ماهیانه سوپروایزران و نظارت بر برنامه سایر بخشهای پرستاری
شرکت مدیر پرستاری در جلسات درون بخشی واحدهای درمانی
شرکت مدیر پرستاری در راندهای مدیریتی ایمنی بیمار
انجام پژوهشهای پرستاری
برگزاری کارگاههای آموزشی ویژه بیماران
ثبت عفونتهای بیمارستانی در سامانه مربوطه
ثبت بیماریهای که گزارش الزامی دارند در سامانه مربوطه
تامین امکانات رفاهی پرسنل (لباس ،کفش و....)

چشم انداز

اهداف آموزش پرستاری
 
واحد آموزش پرستاری بیمارستان بهارلو با فراهم نمودن بستری مناسب به ارائه خدمات آموزشی مستمر، موثر و کارآمد به کلیه گروه های پرستاری در راستای منشور حقوق بیمار، حفظ کرامت انسانی و ارتقای سلامت جامعه می پردازد. 
 
به طور كلي سازماني كه به رشد كمي و كيفي دانش و مهارت كاركنان خود مي انديشد و پيوسته فعاليت هاي آموزش در آن در جريان است، كاركنان بهتر توانايي هاي خود را افزايش مي دهند و چگونه آموختن و به كار بستن را مي آموزند. در چنين سازماني، ابتكار، ابداع، ارتقاء آگاهي و دانش افزايي به نوعي رفتار همگاني مبدل مي شود و توفيق در تحقق اهداف سازماني امري قطعي است و هرگز سازمان دچار جمود فكري نخواهد شد.
 
بر همين اساس مركز آموزشي درماني پژوهشی بهارلو سعي در بهبود و ارتقاء خدمات آموزشي و درماني خود از طريق آموزش کارکنان و برگزاري كارگاهها و دوره هاي آموزشي در زمينه هاي مختلف (شيوه هاي نوين درمانی، تجهيزات پزشكي و...) نموده است.
 
اهداف: 
 
واحد آموزش پرستاری در راستای برنامه استراتژیک دانشگاه علوم پزشکی تهران و بر اساس برنامه های عملیاتی بیمارستان اهداف کلی خود را در حیطه های آموزش به شرح زیر اعلام می دارد: 
 
 حیطه ارائه خدمات آموزشی (کارکنان) و پژوهشی:
 
 بهبود فرآیند های آموزشی و پژوهشی
 
 ارتقاء سطح آموزشی در کارکنان
 
    حیطه ارائه خدمات درمانی: 
 
 بهبود فرایند های درمانی با افزایش میزان آگاهی پرسنل
 
 توسعه کمی وکیفی دامنه خدمات
 
 افزایش مداوم رضایت مشتریان
 
استراتژی واحد آموزش پرستاری 
 
استراتژی های واحد آموزش در راستای استراتژی های دانشگاه و معاونت درمان و بیمارستان، به شرح زیر می باشد:
 
• ارتقاء آموزش در گروه های پرستاری
 
• بهبود سیستم پایش و ارزیابی کیفی خدمات آموزشی و بهبود شاخص ها
 
• تدوین پروتکل های نظارتی
 
• افزایش سرانه آموزش در پرسنل پرستاری
 
 

روزهای ملاقات حضوری

دوشنبه ها و چهارشنبه ها ساعت 14 تا 15

مطالب اخیر
تنظیمات پس زمینه