دفتر خدمات پرستاری
دفتر پرستاری مرکز آموزشی درمانی بهارلو مسئولیت کلیه خدمات پرستاری مرکز را عهده دار می باشد.
دفتر پرستاری مرکز بعنوان سیستم عالی هدایت و نظارت بر فرایندهای پرستاری بابهره گیری ازسوپروایزرهای مجرب و کارآزموده خود در چند حیطه فعالیت دارد که به اختصار به آنها اشاره می شود :
- برنامه ریزی مدون برای رسیدن به وضعیت مطلوب از طریق تعیین برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت
- تدوین کتابچه راهنمای شغلی کارکنان جدیدالورود شامل مقررات و ضوابط کار، وظایف و مسئولیت ها با مشارکت سوپروایزر آموزش و سرپرستاران و رابط های آموزشی
- پیش بینی و برآورد نیروی انسانی، تجهیزات و امکانات مورد نیازبخشها، بررسی مشکلات و محدودیتهای انجام تصمیم گیری بر اساس فرایند مشکل گشائی و حل مسئله
- توزیع و جابه جایی پرسنل پرستاری بر مبنای نیاز سنجی بعمل آمده دربخشها وسوابق و توانمندی کادر پرستاری
- مشارکت فعال در کمیته های مرکز(مورتالیتی،انتقال خون،بحران،...)
- کنترل برنامه ماهانه بخش ها بر اساس اصول برنامه نویسی ابلاغی از مدیریت پرستاری دانشگاه
- نظارت برحضور و غیاب پرسنل، جابجایی، مرخصی استعلاجی و استحقاقی کادر پرستاری
- برنامه ریزی جهت حضورپرسنل پرستاری در وضعیت های اضطراری و حوادث غیرمترقبه (لیست اعضای کمیته غیرمترقبه به همراه آدرس و شماره تماس)
- برنامه ریزی مدون جهت تامین نیازهای آموزشی کارکنان با مشارکت سوپروایزر آموزشی و سرپرستاران
- برگزاری دوره های آموزشی وانجام ارزشیابی از آموزشهای ارائه شده به کارکنان
- برنامه ریزی مدون جهت تامین نیازهای آموزشی بیماران با مشارکت سوپروایزر آموزش سلامت و سرپرستاران
- مشارکت فعال در کمیته ها، گردهمایی ها و سمینارها و جلسات مختلف و ایجاد زمینه مناسب جهت تحقق اهداف بیمارستان
- تدوین برنامه زمانبندی مدون برای کنترل و نظارت واحدهای تحت سرپرستی
- بازدید مستمر از واحدها طبق برنامه ریزی مدون به منظور حصول اطمینان از حسن ارائه خدمات در شیفت های مختلف
- تشکیل جلسات منظم باسرپرستاران و سوپروایزرها و کادر پرستاری به منظور بررسی عملکرد و جلب مشارکت آنان در حل مسائل و مشکلات با هدف ارتقا سطح خدمات پرستاری مرکز
- مصاحبه و جذب و توزیع نیرو ها در رده های مختلف پرستاری بنا بر نیاز بخشها
- نظارت بر راند سوپروایزر شامل ثبت مشاهدات وی بر اساس برنامه راند به تفکیک بخش ها و با تاریخ و زمان در دفتر گزارشات و تکمیل چک لیستها ی تدوین شده
- ارزیابی کیفیت خدمات ارائه شده با چک لیست های موجود در دفتر پرستاری توسط سوپروایزران و بررسی مقایسه ای از طریق نمودار
- ارزشیابی برنامه های اجراء شده و تدوین برنامه اصلاحی با مشارکت سوپروایزران و سرپرستاران0
- ارائه گزارش و پایش ارزیابی اولیه و ثبت صحیح اقدامات پرستاری بخش های بالینی هر سه ماه توسط سرپرستاران و سوپروایزران
- ارزشیابی عملکرد پرسنل پرستاری با مشارکت سوپروایزران و سرپرستاران به صورت ماهانه و تعیین ضریب کیفی عملکرد پرسنل
- برقراری ارتباط مناسب با همکاران و کارکنان تحت سرپرستی از طریق ملاقات حضوری جهت حل مشکلات آنها
- پاسخ دهی به موقع به مکاتبات اداری با رعایت اصول صحیح نگارش و مکاتبات اداری
- تهیه آمار و گزارشهای بالینی و گزارش به موقع و صحیح مسائل و رویدادهای مهم پیش آمده در بیمارستان به مافوق و مسئولین
- ایفای نقش مدیر کشیک توسط سوپروایزران
- تدوین و بازنگری خط مشی ها ،دستورالعملها و روشهای اجرایی در حیطه پرستاری
- هماهنگی جهت ارجاع و اعزام بیماران برای دریافت خدمات تشخیصی درمانی در خارج بیمارستان
- ایجاد هماهنگی بین بخشی برای دریافت بهتر خدمات بالینی و پاراکلینیکی جهت بیماران توسط سوپروایزر
- شرکت در جلسات خارج از بیمارستان در سطح دانشگاه یا سایر دانشگاهها توسط مدیر پرستاری و سوپروایزران
- مدیریت اجرای استانداردهای اعتباربخشی در کلیه واحدهای درمانی
- پایش اجرای استانداردهای اعتباربخشی در بخشهای درمانی
- تدوین برنامه ماهیانه سوپروایزران و نظارت بر برنامه سایر بخشهای پرستاری
- شرکت مدیر پرستاری در جلسات درون بخشی واحدهای درمانی
- شرکت مدیر پرستاری در راندهای مدیریتی ایمنی بیمار
- انجام پژوهشهای پرستاری
- برگزاری کارگاههای آموزشی ویژه بیماران
- ثبت عفونتهای بیمارستانی در سامانه مربوطه
- ثبت بیماریهای که گزارش الزامی دارند در سامانه مربوطه
- تامین امکانات رفاهی پرسنل (لباس ،کفش و....)